חנויות חשמל

בשנים האחרונות אנחנו רואים תופעה מעודדת ומרשימה, הרבה מאוד חנויות חשמל שמציעות מוצרים במבצע נפתחו ברחבי הארץ. תופעה זו מתרחשת הן בזכות העובדה שחברות אלקטרוניקה שונות נכנסו לשוק הישראלי החל משנות התשעים וכן חוקים שונים שונו וכעת ניתן לבצע ייבוא מקביל של מוצרים ואין חובה לעבוד רק עם יבואן אחד.

התחרות של חנויות חשמל הביאה, בין היתר, לירידה דרסטית במחירי המוצרים במהלך השנים, כך אנחנו יכולים למצוא טלוויזיות ברמה גבוהה מאוד במחירים נמוכים, כנ"ל לגבי מקררים, מכונות כביסה ועוד. לצד אותן חנויות חשמל שמציעות מוצרים במבצע, אנחנו מוצאים גם אתרי אינטרנט שונים שמציעים מוצרי חשמל במחירים נמוכים, חלקם אף נמוך מאלו שנמכרים בחנויות.
חנויות חשמל

התחרות מעודדת את הוזלת המחירים מצד אחד ומצד שני מעודדת את הצרכנים לבצע רכישות של מוצרי חשמל. זו הסיבה שכמעט בכל בית כיום יש מספר מקלטי טלוויזיה, יש יותר ממקרר אחד, ועוד שורה של מוצרים. חנויות חשמל גם החלו במהלך השנים למכור יותר ויותר מוצרים שלא בהכרח עונים להגדרה של מוצרי חשמל קלאסיים, למשל, מזגנים, טלפונים סלולאריים, מחשבים ועוד. הגידול בכמות ובמספר המוצרים הביא לכך שגם בענפים אלו התחרות התפתחה והציבור נהנה ממחירים נמוכים ובתנאים טובים מאוד.

זו הסיבה שכיום הרבה יותר קל לרכוש מוצרי חשמל ולמצוא מותגים יוקרתיים במחירים עממיים באופן יחסי.