כיריים אינדוקציה

יותר ויותר ישראלים עוברים לבישול בכיריים אינדוקציה. אלה מחליפים את הכיריים הישנות מהגז. הכיריים אשר הכרנו במשך שנים רבות. כיריים אינדוקציה אשר נמכרים בחנויות רבות למוצרי חשמל, הפכו פופולריים בזכות נקודות רבות אותן נסקור במאמר זה.

כיריים אינדוקציה, כפי שציינו, נמכרים בחנויות רבות למוצרי חשמל, והם יכולים להתאים לתנורים רבים וכן ניתן לרכוש אותם כחלק נפרד, שאיננו מחובר לתנור. כיריים מסוג זה מתאימים הן לבתים חדשים, כחלק ממטבח חדש והן לבתים ישנים בהם רוצים להחליף את הכיריים הישנים מכל סיבה שהיא.

כיצד כיריים אינדוקציה עובדים

כיריים אינדוקציה פועלים באמצעות סליליים מגנטיים אשר נמצאים מתחת למשטח של זכוכית. הם יוצרים אפקט חום שמתאים לכלי הבישול. למעשה הכיריים מפעילות אנרגיה בדיוק בכמות הנדרשת בלי שזו תהלך לאיבוד. החימום מתבצע אך ורק במגע עם הסיר וכן אך ורק כאשר סיר נוגע בכיריים, אחרת הכיריים לא מתחממים. בצורה כזו, כשאין דבר על הכיריים הם לא מתחממים, מה שאומר שיש כאן שמירה על האנרגיה.

היתרונות של כיריים אינדוקציה

כבר מהאופן בו הסברנו כיצד הכיריים עובדים אפשר למצוא יתרון אחד או שניים. ראשית, הכיריים חוסכים על האנרגיה ולא מבזבזות אותה לחינם. שנית, האזורים שהסיר לא נוגע בהם אינם חמים, וגם האזור בו הסיר נמצא, ברגע שהוא מוסר ממנו אז הוא מתקרר, מה שמפחית את רמת הסיכון בעבודה עם כיריים שכאלה. כמו כן, המטבח עצמו מתחם פחות יותר מאחר והכיריים מתקררים מהר יותר.

כיריים אינדוקציה נהנים גם ממערכות כיבוי אוטומטית ויכולת הפעלה באמצעות לוח בקרה שכולל פונקציות שונות. הדבר מאפשר לשלוט בבישול של תבשילים שונים בלי שנצטרך לעמוד ליד הסיר כל הזמן, נניח ואנחנו רוצים לבשל אוכל במשך שעה והוא צריך בכל פעם רמת חום אחרת, הרי שבאמצעות לוח הבקרה אפשר לקבוע את רמת החימום לאורך כל השעה.

יתרון נוסף הוא בעיצוב של הכיריים. מדובר על משטח זכוכית קרמית, שמשתלב היטב בכל מטבח, לא מדובר בכיריים גז ישנות אשר אינם מתאימים למטבחים חדשים. המשטח של כיריים אלה משתלב היטב בכל מטבח ואפשר להתאים את צבע הכיריים לצבע השיש וכן לצבע הארונות ולעיצוב הכולל של המטבח.

כמו שאפשר להבין כיריים אינדוקציה הם הרבה יותר איכותיים ובטיחותיים מאשר כיריים של גז. הם נוחים לשימוש ומתאימים למטבחים בעלי עיצוב שונה. היתרונות שלהם עולים על החסרונות וכן על היתרונות של כיריים מסוגים אחרים.

מעצבי פנים רבים ממליצים על שימוש בכיריים אינדוקציה, וכמו שציינו בתחילת המאמר, אכן אנחנו רואים גידול עצום בכמות הישראלים אשר משתמשים בכיריים מסוג זה. חשוב להדגיש, שחברות רבות מציעות תנורים עם כיריים אינדוקציה וכן אפשרות להתקין במקום זה כיריים מגז, וכן אפשרות לרכוש את הכיריים באופן נפרד מהתנור.